Nápad je základním kamenem úspěchu. Kde se dá vytěžit?

Digichef

Skvělé nápady se neválí po zemi jako Britové v centru Prahy v pět hodin ráno. Stačí však jít jim trochu naproti a snadno přijdete s něčím opravdu výjimečným. S něčím, co probere vaše zákazníky z letargie a zajistí marketingovému oddělení konkurence pozvánku na kobereček za to, že s tím nepřišlo dřív. Kde takové Nápady s velkým en hledat? Zkuste využít sílu kolektivního myšlení při brainstormingu. Poradím vám, jak z něj vydolovat maximum.

Připravte skvělým nápadům úrodnou půdu

Vím, zní to dost nudně. Ale kvalitní příprava vede ke kvalitním výsledkům, takže ji nemůžu vynechat.

Brainstorming vždy organizujte s jasným cílem. "Něco vymyslet, abychom prodali víc piva" není jasný cíl. "Vymyslet soutěž na Facebooku, která zvýší prodej piva u mužů nad 30 let", to je cíl, ke kterému se dostanete mnohem kratší cestou.

Čím specifičtější bude zadání, tím plynulejší bude tok myšlenek účastníků brainstormingu.

Sami se při návrzích pro klienty řídíme jednoduchým pravidlem - před brainstormingem máme přesně určené CO, na něm řešíme pouze JAK.

Svolejte výjimečné lidi

Průlomové nápady se málokdy zrodí v hlavě konvenčně uvažujícího člověka. Na brainstormingu shromážděte kolegy, kteří se nebojí vybočit z řady - ať už v práci nebo v soukromí.

Neříkám, že člověk s dokonalým analytickým myšlením nemůže přijít s myšlenkou, která ostatní shodí ze židle. S větší pravděpodobností s ní však přijde ten, koho napadne postavit si z těch židlí pyramidu.

Střílejte od boku...

Výsledkem brainstormingu je v ideálním případě kompletně popsaná tabule, flipchart, stůl, cokoli, na co jste schopni zaznamenat myšlenku.

Sypte z rukávu jakkoli šílené nápady, budou-li relevantní k tématu.

Na brainstormingu vládnou emoce, nesvazujte je racionálním uvažováním. Raději pořádně nastartujte tu část svého mozku, která má na svědomí emoční rozhodování...

...a použitelností nápadů se zabývejte až druhý den

Hodnocení nápadů ihned po jejich vyřčení spolehlivě zarazí proud myšlenek. A to nechcete. Chcete parádní nápad a ten nevznikne v prostředí, kde musí každá věta propadnout sítem oddělujícím použitelné od nepoužitelného.

Na brainstormingu je každý nápad dobrý.

Zapište si vše, co na něm padne, a dejte si den odstup. Až pak se k nápadům vraťte a vyhodnoťte je.

Tlačení na pilu lepší nápady nevyřeže

Pokud vás nic nenapadá a neumíte si tlesknutím přivolat lednici jako podivín z reklamy na Mléčný řez, dejte si oraz.

image

Tenhle kluk taky nemá nápad, ale zase si umí přivolat lednici...

Po chvíli úporné snahy za každou cenu něco vymyslet si budete připadat jako pod velkou chlupatou dekou, která vás zbavuje potřebné lehkosti a nadhledu. Dostanete se z ní jedině tak, že na chvíli vypnete a vrátíte se k problému s čistou hlavou.

Budete sami překvapení, kolik najednou zcela jasných myšlenek vám předtím uniklo!

Rada závěrem?

Doporučoval jsem to už při správně Facebook pages, doporučím to i dnes - jděte na to lidsky.

Brainstorming je pro všechny účastníky skvělá příležitost probudit v sobě kreativní část svého já, mnohdy otupělou každodenní rutinou.

Takže rada na závěr? Užijte si ho, bavte se při něm a radujte se z výsledků!

  • Celkový průměr hodnocení: 4.75 z 5
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75

25. dubna 2012