Určitě jste si už všimli, že Seznam vypustil do světa retargeting. Já vám v mém dnešním článku prakticky ukážu, jak retargeting v Skliku správně nastavit. Je to jednoduché, pojďme na to!
Kdyby náhodou někdo netušil, o co vlastně jde, mrktněte i na článek Ondřeje Hnáta o remarketingu, cookies a sledování uživatelů.
Pokud už máte trochu představu, pojďme se vrhnout na praxi.
Nejdříve musíme vložit retargetingový kód na web, na kterém chceme publika sbírat. Najdeme ho, když si otevřeme „Retargeting“ ve vrchní liště mezi nástroji a klikneme na „Zobrazit retargetingový kód“.
Retargetingový kód musíme vložit do patičky všech stránek, před koncovou značku „</body>“. Jestli jste to neudělali správně, poznáte snadno. Prostě Vám to nebude fungovat. :)
Když už máme značku nasazenou na webu, můžeme se pustit do vytváření publik. Laicky řečeno je to škatulkování návštěvníků webu do určitých kategorií. Co se s publiky dá dělat, si ukážeme hned vzápětí.
Stačí vybrat, že chceme „Vytvořit seznam“ a můžeme začít. Jako první publikum doporučuji všechny návštěvy webu. V kombinaci s jinými publiky se pak dají dělat zajímavé věci. Délku trvání členství si určete sami podle cílů vašeho retargetingu a podle povahy vašeho produktu. Lze nastavit 1 – 540 dní.
Pokud prodáváte nemovitosti, auta, luxusní matrace nebo nějaké jiné nákladné produkty, určitě oceníte delší trvání členství. Proč? Protože rozhodovací proces potencinálních zákazníků je delší než v případě nákupu rychloobrátkového spotřebního zboží. Proto je dobré se připomínat o něco delší dobu.
Zaškrtnutím možnosti „Zahrnout minulé návštěvníky, kteří odpovídají definici seznamu“ získáte návštěvníky, kteří už na webu byli v době, kdy na něm byl retargetingový kód. To i v případě, že seznam vytvoříte o dost později.
Pro tento seznam nám bude stačit zaškrtnout možnost „Zahrnout návštěvníky na všech URL s kódem“. Tak docílíte toho, že budete sbírat opravdu všechny návštěvníky vašeho webu.
Další seznam, který budete vytvářet, bude publikum návštěvníků, kteří navštívili pouze konkrétní část webu. Například košík, konkrétní produkt, akční nabídku, stránku s potvrzením o nákupu, atd.
Jeden příklad za všechny. Víte, že si někdo koupil vstupenky na folkový festival. Za pár měsíců se pořádá další. Co uděláme? Oslovíme všechny fandy folku a nabídneme jim lístky na další akci. V tuto chvíli už přece víme, že o danou hudbu mají zájem!
Také můžeme kombinovat více pravidel, což každý dobrý marketingový specialista musí umět využít. Je to velmi důležitá, ne-li přímo nejmocnější věc, kterou retargeting umožňuje. Proč?
Například tak můžete oslovit návštěvníky, kteří si prohlíželi váš software, ale nestáhli si trial verzi, nebo se nepodívali na výhodnou nabídku aj.
Takových publik si můžete vymýšlet tucty. Kombinací není nikdy dost, nebojte se experimentovat. A retargetingová publika jdou mazat. Když něco pokazíte, nic se neděje.
Poslední věc, kterou můžeme využít, jsou kombinace publik. Cokoliv si nadefinujete pomocí pravidel, můžete ještě kombinovat spolu. No není to paráda? :)
Řekněme třeba, že nechceme naše potenciální zákazníky otravovat příliš brzy po tom, co byli na našem webu, ale přitom chceme, aby si naši trial verzi stáhli. V tom případě budeme postupovat podle obrázku č.4.
Budeme cílit na uživatele, kteří si nestáhli trial verzi a byli na webu v posledních 13ti dnech, ale vyloučíme všechny návštěvy, které byly na webu v posledních sedmi dnech.
Tak se reklamní sdělení zobrazí jen lidem, kteří byli na webu v rozmezí 8-13 dní a nestáhli si trial verzi.
Při další návštěvě webu pak buď nebudou nadále v publiku „nestáhli si trial verzi“, anebo budou v publiku „Všechny návštěvy 7 dní“.
Dál se jim reklamní sdělení nebude zobrazovat.
Když už máte vytvořenou tu správnou kombinaci, stačí jen založit kampaň a všechno to uvést do pohybu.
Na úrovni reklamní sestavy přidáme retargetingový seznam nebo kombinaci, vložíme reklamní sdělení a spustíme.
Jednoduché, a přitom velmi účinné. :).
K článku již nelze přidávat další komentáře.
Co vše se ještě musí nastavit pro rozjezd kampaně, stále se mi nezobrazují žádné prokliky. U klíčových slov nebo umístění se nemusí nic nastavovat ne?
Ahoj Jendo,
zkontroluj postupně tyhle věci:
1. V nastavení kampaně bys měl mít povolenou (jenom) kontextovou síť a automatická umístění.
2. V přehledu retargetingových publik by měl být vidět počet uživatelů. Pokud tam nikdo není, nesbírá se. Pak doporučuju zkontrolovat kód na webu.
Taky je možné, že pokud je publikum malé, jen tak nějaké zobrazení a prokliky nezískáš. Ještě bych počkal, až se víc naplní. Pokud je tam jenom pár stovek, žádné zázraky nečekej. :)
3. Nemáš nastavenou příliš malou cenu za proklik? Zkus ji na chvíli navýšit.
4. Pokud máš v reklamní sestavě jenom bannery, doporučuju doplnit i textové inzeráty. Některé umístění v kontextové síti nepodporují grafickou inzerci a ty se tam pak s bannery nedostaneš.
Snad to pomůže. Kdyžtak se klidně zase ozvi.
Michal
Máte nějaké zkušenosti, když mám pod učtem více sestav na různé weby ( url) a retargeting kod na urovni účtu nabízi pouze jendo ID. Lze kod umistit na vice webu a pak na urovni sestav pozná, odkud jaký už. přišel a kam patří, nebo se musí pak pro každý web založit extra účet?
Dobrý den, Karle,
v zásadě máte nyní 2 možnosti: buď si opravdu pro každý web založit samostatný účet (což ale není praktické z hlediska dobíjení kreditu), anebo tento jeden kód nasadit na všechny weby a pak si definovat tolik základních skupin kolik máte webů. To uděláte definicí URL tak, že prostě zadáte jen doménu webu - např. www.mojedomena.cz
Nicméně ze Seznamu máme zprávy, že by v dohledné době měli povolit vytvoření více značek - tak snad se již brzy dočkáme :)