Přibližně v polovině března tohoto roku (2016) Google představil nový produkt pro velké organizace pod názvem Google Analytics 360 Suite. Toto řešení je určeno velkým podnikovým organizacím a umožňuje jim, jak Google tvrdí, lépe porozumět zákazníkům a analyzovat obchodní příležitosti. Toho může být dosaženo společným přístupem ke všem dostupným datům webové analytiky a marketingovým nástrojům Google pro celé týmy a jednotlivce organizací. Ty mohou díky řešení získat dostatek informací k tvorbě strategií pro zvýšení výkonnosti podnikového obchodu. Protože jsme na Sunitce zatím o tomto nástroji neinformovali, pojďme se ve stručnosti podívat, co tento soubor produktů přesně nabízí.
Google tvrdí, že při sestavování tohoto komplexního nástroje vycházel z potřeb marketérů právě velkých organizací, aby jim bylo snadno umožněno:
Co je tedy přesně obsahem balíku Google 360 Suite? Jedná se o šest produktů, z nichž čtyři z nich jsou vlastně nové.
Tento produkt je také známý pod svým dřívějším názvem Google Analytics Premium a jedná se jen o změnu v názvu, jinak nabízí ty samé funkce. Jde o neomezenou službu pro webovou analytiku (oproti omezením v Google Analytics Standard dostupným komukoliv zdarma). Na rozdíl od GA Standard přináší plnou podporu při implementaci, školení a další služby poskytované přímo Googlem. Premium také nejsou tak datově omezeny, podporují řádově vyšší objem dat ke zpracování, exporty o milionech řádků, integraci s dalšími nástroji a službami Google, větší množství vlastních dimenzí, proměnných, dále vyšší "čerstvost" dat a spoustu dalších funkcí a méně omezených služeb.
Opět jde o již dostupný produkt také známý pod názvem Google Tag Manager Premium, který oproti verzi dostupné zdarma garantuje prémiové úrovně v rámci SLA (Service License Agreement). Nástroj jinak poskytuje efektivní způsob správy marketingových značek umístěných na webu pro měření konverzí, sběr publik a další funkce.
Jde o testovací nástroj pro vyhodnocování efektivity a personalizaci webových prezentací a stránek. Umožní marketérům zobrazovat uživatelům různé verze stránek nebo celých webů, vyhodnotit je a vybrat ty, které fungují lépe pro dosažení cílů organizace. Koukněte na možnosti testování.
Nástroj, dříve známý pod názvem Adometry, od základu přestavěný, pomáhá inzerentům pochopit a zahrnout všechny marketingové investice do vyhodnocování aktivit, stanovovat rozpočty apod. s vyhodnocováním jak online, tak offline prvků obsažených v marketingovém mixu pro jeho optimalizaci.
Platforma pro řízení dat (DMP - data management platform), která organizaci může pomoci pochopit potřeby a chování zákazníků a hlavně nalézt nové napříč všemi dostupnými kanály, zařízeními a kampaněmi. Nabízí přímou integraci s dalšími nástroji a službami Google, propojení s DoubleClick a je otevřená pro integraci s platformami třetích stran.
Nástroj, který pro uživatele analyzuje a vizualizuje data napříč všemi datovými zdroji a produkty balíku Google 360 Suite. Dokáže data přeměnit v přehledné plnohodnotné a interaktivní reporty a přehledy. K vizualizaci dat v reálném čase a pro jednoduché sdílení či spolupráci s kýmkoliv využívá plnou integraci se službou Google Docs (Drive).
Jak to tak bývá, každého zajímá cena. Z označení Enterprise solution vyplývá, že tuto službu si bude moci v České republice dovolit opravdu jen pár firem. Cenu si netroufám odhadnout, ale když se podívám, kolik stojí GA Premium, které začínají na 150 000 $ za rok, rozhodně se nebude jednat o menší částku (za celý balík). Záleží také, zda chcete využít celý balík produktů, nebo jen některé separátně. Například můžete pořídit pouze Data Studio 360, propojit jej s Adwords a využít Google Analytics Standard – zde je ale třeba počítat s omezeními, která jsou v Google Analytics Standard oproti verzi Premium.
Líbí se mi, že se Google snaží integrovat vlastní služby a produkty do užitečných nástrojů na úrovni jak pro jednotlivé uživatele, tak na úrovni celých organizací a jejich týmů. Google Analytics 360 Suite nabízí plnou integraci s dalšími řešeními, jako jsou Google Adwords, GDN, Google BigQuery, autobidding v rámci DoubleClick network a tím velkým organizacím poskytuje opravdové možnosti real-time inzerce, pokročilého a automatizovaného remarketingu a další méně omezené až neomezené možnosti pro vytváření relevantní reklamy cílené na konkrétní uživatele.