Jak zefektivnit kontextové kampaně

Digichef

Každý, kdo se ve světě onlinu pohybuje už nějaký ten pátek, jistě ví, že dobře zacílené kontextové kampaně mohou být velmi efektivní. Často se však stává, že se při jejich nastavování zapomene na nějakou drobnost a výsledkem je vyspendování velké části rozpočtu a minimální efekt. V dnešním článku se dozvíte pár tipů, které vám mohou pomoci zefektivnit vaše kampaně.

V prvé řadě je třeba si uvědomit, že kontextové sítě AdWords a Skliku jsou velmi odlišné. Asi se nebudete divit, když vám řeknu, že kontextové kampaně v AdWords dosahují ve většině případů horších výsledků než v Skliku.

Relevance webů

Čím to je dáno? AdWords bohužel v defaultním nastavení umisťuje reklamu i na takových místech, kde opravdu nedochází k relevantním proklikům.

image

defaultní nastavení v AdWords

Schválně si sáhněte do svědomí. Opravdu máte u každé kontextové kampaně vyloučené kategorie webů, na kterých se nechcete zobrazovat? Jsem si jistá, že pokud ne, trávíte hodiny ručním vylučováním nevhodných webovek, které je z velké části naprosto zbytečné. Pokud vypnete nevhodné kategorie z tohoto seznamu, urychlíte a usnadníte si práci s optimalizací. Kontextová síť Skliku, která čítá kolem 5 000 webů, má samozřejmě také spoustu irelevantních umístění, ovšem z hlediska optimalizace je vyloučení těchto webů mnohem rychlejší.

Frekvence zobrazování

Další problém, na který můžete při nastavování kampaní narazit, je samozřejmě frekvence zobrazování. Pravděpodobně všichni nějakým způsobem frekvenci omezujete. V Skliku bohužel nejde nastavit možnost, že se nebudete zobrazovat pod okrajem, a tudíž doporučuji ponechat vyšší frekvenci než v AdWords.

Nové sestavy

Ať už máte nastaveno jakékoli cílení, nezapomínejte pravidelně vybírat výkonná umístění a vytvářet z nich nové sestavy. Samozřejmě pak tato umístění z primární sestavy vylučte! Možná se vám to zdá zbytečné, ale pokud takto budete s umístěním pracovat, můžete více přizpůsobit obsah inzerátu cílovým uživatelům a zlepšit tak své výsledky (zejména pak právě v Skliku).

Akviziční kampaně

Máte nastaveno množství kontextových kampaní, a přesto vám podle dat z GA klesá procento nových návštěv? Já se s tímto problémem setkala v listopadu u kampaní na Seznamu. Vzhledem k sezóně to opravdu nebylo nic příjemného. Řešení této situace není nikterak složité, avšak často opomíjené – „akviziční kampaně“.

image

výsledky kampaní Sklik

Cílem akvizičních kampaní není získat konverze, ale oslovit nové potenciální zákazníky. Aby se skutečně jednalo o akviziční kampaň, je potřeba vyloučit stávající návštěvníky webu prostřednictvím remarketingových seznamů! Pro nejrychlejší výsledky využívejte především cílení na zájmy a TOP umístění (HP Seznamu, novinky.cz, idnes.cz a další weby, které mají velký traffic). Ať už vás trápí stejný problém či nikoli, doporučuji akviziční kampaně do účtů zapracovat, nikdy nevíte, kde se váš potenciální zákazník může objevit.

A perlička na závěr

Víte, že když na Seznamu cílíte prostřednictvím URL adresy, která obsahuje www, můžete se připravit o možnost zobrazit se na subdoménách (např. www.idnes.cz => nezobrazíte se na sport.idnes.cz)?

Na kontextové kampaně jedině efektivně

  • Celkový průměr hodnocení: 3.17 z 5
  • 3.17
  • 3.17
  • 3.17
  • 3.17
  • 3.17

3. března 2017