Remarketing ve Vyhledávací síti Google

Digichef

Remarketing ve vyhledávání, neboli RLSA, není žádnou novinkou Googlu. Přesto si tento druh reklam zaslouží připomenutí, jelikož se jedná o velmi zajímavou možnost, jak oslovit uživatele, kteří již navštívili vaše webové stránky. Jak ale takový remarketing ve vyhledávání funguje? Co je důležité definovat a jak se RLSA nastaví?

Jak RLSA funguje?

Remarketing ve vyhledávání funguje na principu zobrazování reklam ve Vyhledávací síti Google uživatelům, kteří již navštívili vaše webové stránky, pomocí publik. Zde je důležité slovo „publik“, jelikož pokud nebudete mít publika, nemůžete RLSA využívat.

Jak tedy taková publika vytvořit?

Podmínkou pro jejich vytváření je mít nasazený remarketingový kód na vašem webu. Na základě tohoto kódu budou uživatelé, kteří navštíví dané webové stránky, přidáváni do remarketingového seznamu na základě jejich souboru cookie. Po vložení kódu (značky) na web se vám automaticky vygeneruje základní publikum. Pokud budete chtít co nejlépe využít možnosti remarketingu, určitě doporučuji se nespokojit s tímto základním seznamem, ale vytvořit si vlastní. Buď na základě pravidel, či kombinací. Více o tvorbě publik v našem článku Tvorba remarketingových seznamů v Google AdWords.

Jaké však vytvořit publikum, aby mělo pro váš business co největší význam?

Nejdůležitější je definice uživatelů, které chcete oslovit, a cíle, kterých chcete jejich oslovením dosáhnout. Příklad:

Výrobce se rozhodne podpořit prodej produktu müsli na míru za účelem maximalizace objednávek. Chce oslovit nejen uživatele, kteří si namíchali na webu své müsli, následně však objednávku nedokončili, ale také své zákazníky, kteří již nakoupili. Ví, že průměrná frekvence objednávek u jednoho stálého zákazníka je 30 dní. Vytvoří si tedy 2 publika:

  • Návštěvníci, kteří vstoupili do objednávky, ale nenakoupili.
  • Zákazníci, kteří již nakoupili před více jak 30 dny (nastavení publika pomocí pravidel).

Vytvořená publika může inzerent využít jak k remarketingu v Reklamní, tak i Vyhledávací síti. Proč si tedy zvolit právě remarketing ve vyhledávání?

image

RLSA

Důvody, proč využít remarketing ve vyhledávání jsou následující.

1. Oslovíte opakovaně uživatele, kteří již navštívili web.

2. Zobrazíte jim relevantní reklamu na klíčové slovo, které vyhledávají.

Zatímco v Reklamní síti se grafické či textové reklamy zobrazují uživatelům bez jejich přičinění, ve Vyhledávací pouze, když uživatel vyhledává klíčové slovo, které obsahuje naši RLSA kampaň. Nejen, že oslovujeme již uživatele, kteří nás znají, ale ke všemu jim zobrazíme reklamu, když vyhledávají pro nás relevantní výraz.

3. Pro daná publika můžete přizpůsobit Reklamní texty a také nabídky.

V klasické kampani ve Vyhledávací síti cílíte na základě klíčových slov. Pokud uživatel vyhledává klíčové slovo, které máte obsažené v kampani, reklama se mu zobrazí (v rámci zvoleného území a využívající zadaný jazyk). Reklamní text tak v nejlepším případě bude obsahovat vyhledávané klíčové slovo a po prokliku na reklamu se dostane na relevantní stránku webu. U remarketingu ve vyhledávání však uživatele znáte více, jelikož víte, že oni znají vás. Můžete tak nejen cílit na základě klíčových slov, ale také přizpůsobit texty danému publiku. Vraťme se zpět k našim publikům.

  • Návštěvníci, kteří vstoupili do objednávky, ale nenakoupili.
  • Zákazníci, kteří již nakoupili před více jak 30 dny (nastavení publika pomocí pravidel).

O prvním publiku víme, že se jedná o uživatele, kteří se rozhodli namíchat své müsli, ale z nějakého důvodu však svou objednávku nedokončili. Proč jim tedy nepřizpůsobit texty tak, aby jim připomněly produkt a zároveň také vyzvaly, aby dokončili svůj mix? A navíc víte, že již o produkt měli zájem. Určitě se tedy vyplatí nabídnout vyšší cenu za proklik, jelikož je vysoká pravděpodobnost, že svůj nákup dokončí.

Druhé publikum zahrnuje již skutečné zákazníky. Jednou nakoupili, pokud byli spokojení, je zdě opět vysoká pravděpodobnost, že nakoupí znovu. Proč se právě těmto uživatelům znovu nepřipomenout trefným inzerátem ve chvíli, kdy by jim mělo balení müsli docházet?

image

Myslete na müsli.

4. Lze zacílit na obecnější klíčová slova s vyšší efektivitou.

Jak jsem již zmínila, kampaně ve Vyhledávací síti fungují na principu klíčových slov. To znamená, že si zvolíme klíčová slova, na které chceme, aby se naše inzeráty zobrazovaly. Nejrelevantnější klíčová slova jsou ta, která přesně vystihují nabízený produkt, či službu. Tedy pokud nabízíme müsli na míru, nejideálnější je zobrazení reklamy například na klíčové slovo „chci si namíchat müsli“. Kolik však takových Vyhledávacích dotazů bude?

Obecně platí, že čím více konkrétní klíčové slovo (tzv. long tail), tím vyšší pravděpodobnost, že bude méně vyhledávané. Proto se do kampaně zahrnují obecnější klíčová slova, pro námi zvolený produkt müsli např. „zdravá snídaně“. Tento Vyhledávací dotaz však může zadat uživatel, který hledá recepty, tipy pro hubnutí - pro nás nejrelevantnější produkty. V klasické kampani ve Vyhledávací síti s cílem maximalizace objednávek bude toto klíčové slovo velmi pravděpodobně minimálně výkonné. Pokud však vezmeme v úvahu, že se na tento Vyhledávací dotaz zobrazí reklama uživateli, který u nás již nakoupil, relevance se zvyšuje. Nejen že vyhledává zdravou snídani, což müsli (alespoň podle výrobce) splňuje, zná naší firmu i produkt, ale dokonce je zde pravděpodobnost, že po 30 dnech od nákupu má doma poloprázdnou krabici.

Už vás remarketing ve vyhledávání přesvědčil?

Pokud ano, pojďme se podívat, jak se vytvoří kampaně využívající remarketing ve Vyhledávací síti.

Jak jsem již psala na začátku, základem jsou remarketingová publika. Zde pozor – Google nápověda uvádí požadavek na velikost publika minimálně 1 000 uživatelů v jednom seznamu. Pokud tyto podmínky splňujete, můžete pokračovat.

Vytvořte klasickou kampaň ve vyhledávání (typu Pouze Vyhledávací síť). V kartě Publikum klikněte na tlačítko + Remarketing.

image

Přiřazení publika

Dále zvolte cílení -> Zájmy a remarketing. Zde vyberte publika, která chcete pro remarketing ve vyhledávání využít.

image

Cílení na základě remarketingových seznamů

Také naopak můžete přiřadit vylučující publikum, tudíž uživatele, kterým nechcete reklamu zobrazovat na úrovni kampaní, či sestav.

Po kliknutí na tlačítko Uložit máte kampaň RLSA vytvořenou!

Přeji vám hodně úspěchů s remarketingem ve vyhledávání :-).

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

24. září 2014