zdenek.domacek (at) sunmarketing.cz
Instagram zatím v České republice stojí trochu na okraji zájmu marketérů a firem. Na dotaz, proč ho zatím nevyužívají, by vám zřejmě většina odpověděla, že o něm sice vědí, ale je tam malá cílová skupina a nevidí v zapojení této sítě významnější přínos. Podle mně je to škoda.
Pro společnost Louwman Motor Czech Group zajišťujeme marketing v sociálních sítích. Rozhodli jsme se ve spolupráci s klientem vyzkoušet, jaký výsledek bude mít zvýšení investic a času, který je správě Facebook stránky věnován.
Nárůst sledovaných metrik v řádu stovek procent nás přesvědčil, že i menší zvýšení rozpočtu může vést k výrazně většímu efektu působení na sociálních sítích.
Pokud spravujete stránku na Facebooku, pravděpodobně vám už přišla soukromou zprávou nabídka na velmi výhodný nákup fanoušků pro vaši stránku.
V rámci naší dlouhodobé spolupráce se Střediskem společných činností AV ČR jsme se zúčastnili Workshopu SCIAP, který SSČ AV ČR pořádalo v krásném prostředí Vily Lanna.
Vzhledem k tomu, že se jednalo o akci zaměřenou na neziskové organizace popularizující vědu, připravili jsme si prezentaci s názvem "Využití nových médií pro neziskový sektor".
V rámci prezentace jsme kladli důraz především na vytváření obsahu, které by mělo být základem pro působení ve světě nových médií, poté následovalo představení hlavních prostředků a sítí, které je možné k propagaci neziskové organizace a její práce využít. Na závěr jsme ještě připravili krátkou ukázku nákladů a výsledků PPC kampaně, kterou jsme vedli pro Facebook stránku Věda pro život.cz.
Facebook na nás před nedávnem nachystal významný redesign News Feedu a v nejbližší době bychom se měli dočkat i nového vzhledu jednotlivých Facebook stránek. Součástí těchto změn je i nový "ideální" rozměr obrázků na Facebooku.
Dříve pro Facebook platilo, že ideální rozměr obrázku je 404x404px, respektive jakýkoliv rozměr s poměrem stran 1:1. V tomto poměru nehrozilo, že bude obrázek deformován nebo oříznut.
Nyní Facebook již nebude obrázky v News Feedu nijak ořezávat nebo deformovat, což je rozhodně krok správným směrem. Všechny obrázky se budou zobrazovat maximálně ve velikosti 470x394 px. Pokud bude obrázek užší, jeho výška zůstane maximálně 394 px a po jeho pravé straně zůstane prázdný bílý prostor.
Tento poměr stran se dá vyjádřit jako 235:197, což není zrovna snadné číslo na zapamatování. V praxi tak bude nyní pro Facebook nejlepší používat obrázky v poměru stran 4:3, který je ideálnímu poměru nejblíže.
Výše zmíněné rozměry reprezentují pouze velikost obrázku v okně statusu. Po rozkliknutí se zobrazí vždy v plné velikosti. Doporučujeme nahrávat obrázky v rozlišení alespoň 1200x900 pixelů.
Kompletní infografika k optimální velikosti obrázků na Facebooku se objevila na stránce vývojářů aplikace Gain.
Sociální síť Facebook začíná postupně převádět stránky na nový vzhled, který je konzistentní se vzhledem stránek v mobilních zařízeních a s novou podobou kanálu novinek. Součástí této změny je také úprava administrátorského rozhraní a zdůraznění nových statistických metrik.
Neplacený dosah Facebook stránek se vlivem změn v algoritmu dlouhodobě snižuje, nyní však Facebook vydal zprávu, která by mohla správcům v jejich boji s dosahem trochu pomoci.
Od úterý je nasazen update, díky kterému se status, který obsahuje označení jiné stránky, může zobrazit fanouškům obou stránek. Příklad: Pokud jako Sun Marketing zveřejníme status, ve kterém označíme Facebook stránku Thomas's Barber Shop, může se náš status zobrazit právě i fanouškům této stránky, přestože nejsou fanoušky stránky Sun Marketing.
Vzhledem k tomu, že se jedná o čerstvou novinku, není jisté, do jaké míry bude toto označování skutečně zvyšovat dosah statusů. Ze strany Facebooku je to však zajímavý nápad, jak vést správce k většímu propojování souvisejících stránek.
Zdroj zprávy: Mashable.com
Naše sesterská společnosti Meebio spouští zajímavý projekt Můj banner, který obsahuje reference na již vytvořené bannery a samozřejmě možnost si tvorbu bannerů objednat.
Bannery jsou prodejně zaměřené a rezistentní vůči bannerové slepotě. Proto dosahují většího konverzního poměru, než jsou obvyklá 2 %. Splňují totiž 3 důležité věci: zaujmou pozornost zákazníka, nesou stručnou a jasnou informaci a dovedou zákazníka ke kliknutí.
Nedávná kauza okolo facebookové stránky Žít Brno ukázala, že neopatrné aktivity na sociálních sítích dokáží vzbudit velmi intenzivní reakci fanoušků a vést až k titulkům v hlavních zpravodajských médiích.
Správci měli zatím z hodnocení stránek trochu noční můry, protože neexistovala žádná možnost, jak přímo reagovat na příspěvky, které zde uživatelé zanechávali. Někteří tak mohli dokonce přistupovat i k odstranění adresy, aby komentáře uživatelů směřovali na zeď a nikoliv do hodnocení.
Facebook evidentně nedokonalost tohoto systému rychle rozpoznal a v blízkých dnech by měl nasadit úpravu, která správcům umožní komentovat hodnocení uživatelů.
Nezanedbatelné množství uživatelů hodnocení využívá k negativním a útočným příspěvkům. Ačkoliv zatím správci nemají možnost hodnocení mazat, díky komentářům mohou alespoň jejich dopad zmírnit.
Zdroj: AllFacebook.com
Možná jste si v posledních týdnech na Facebooku všimli poměrně výrazných změn na jednotlivých stránkách. Během několika dní se zde různě objevovala a mizela tlačítka Hodnotit a také se u některých stránek začaly pod názvem zobrazovat hvězdy vyjadřující průměrné hodnocení stránky.
Ve čtvrtek 7. 11. jsme se s kolegou Michalem Novákem vydali na akademickou půdu s jednoduchým úkolem - seznámit studenty s principy tvorby a realizace strategie působení na sociálních sítích.
Sociální síť Twitter se odhodlala k poměrně zásadnímu kroku a do svého news feedu, který byl dosud výhradně textový, přidala zobrazování obrázků. Změna proběhla velmi rychle - Twitter ji nasadil rovnou s jejím oznámením, a to všem uživatelům jak na desktopech, tak i na mobilních zařízeních.
Tímto krokem Twitter jednoznačně následuje všeobecný trend bohatšího vizuálního obsahu. Jde tak ve stopách nejen vysloveně vizuálních služeb jako Instagram či Pinterest, ale i ve stopách Facebooku, který v průběhu času stále postupně a opatrně obrázky zvětšuje.
V news feedu se tak v současnosti zobrazuje náhled jak samotných obrázků, tak i Vine videí. Po rozkliknutí se zobrazí celý obrázek, respektive pustí video.
Zdroj: Twitter Blog, tyinternety.cz
Zpráva o "smrti" pojmu EdgeRank proběhla internetem v polovině srpna poté, co vyšlo najevo, že interně tento výraz ve Facebooku již více než dva roky nepoužívají.
Ve skutečnosti totiž o zobrazení příspěvku v news feedu již nerozhodují tři původní faktory - affinita ke stránce, váha příspěvku a čas od vydání, ale algoritmus s více než 100 000 faktory.
Praktický dopad těchto změn ale není tak velký, jak by se na první pohled mohlo zdát. Stále, a možná ještě více než dříve platí, že obsah je král. Facebook se snaží těmito změnami dostat k uživatelům obsah, který je bude skutečně zajímat. Naopak statusy zaměřené jen na sběr hodnocení "To se mi líbí" bez hodnotného obsahu jsou tímto algoritmem znevýhodňovány.
Zajímavou součástí těchto změn je tzv. "story bumping" který uživateli zobrazí zajímavý příspěvek na jedné z prvních pozic i přesto, že byl publikován již dříve a normálně by byl v news feedu umístěn níže.
Pokud spravujete Facebook stránku, snažte se nadále přinášet uživatelům originální a relevantní obsah. Sledujte také metriku skrytých příspěvků, která výrazně ovlivňuje, zda se k uživateli a jeho přátelům vaše další statusy dostanou.
Zdroj: Marketingland.com
Pokud spravujete stránku na sociálních sítích, určitě si často lámete hlavu s tím, kde najít zajímavý obrázek, který se bude hodit k vašemu statusu a zaujme fanoušky. Ačkoliv všichni, kdo s Facebookem pracují, vědí, že i na obrázky stažené z internetu se vztahují autorská práva, často tento fakt zanedbávají a doufají, že to tak nějak projde.