petr.kucera (at) sunmarketing.cz
Je ospalé pondělní ráno, popíjím kávičku, prodírám se čerstvými emaily. Právě zapínám reklamní účty, chci si připravit... ((ty-dy-dy ty-dy-dy)) zvoní mi telefon od klienta.
Facebook v současné době postupně zavádí instagramové reklamy do Power Editoru. Někteří šťastlivci je již mají zpřístupněny, konkrétně ve Správci reklam -> Vytvořit reklamu nebo v sekci Umístění.
Možné typy instagramové reklamy jsou:
Mezi výhody instagramové reklamy patří samoobslužnost (vhodné i pro menší inzerenty), cílení na zájmy a zatím menší konkurence proti Facebooku.
Oficiální spuštění v ČR je stanoveno na 30. 9. 2015. Takže markeťáci, buďte ve střehu, bude to jízda!
Chcete se více zviditelnit na Heurece, ale nechcete utrácet horentní sumy za bannerové pozice? V tom případě vás budou zajímat ProductADS, reklamní systém, který před nedávnem uvedla Heureka.
PPC systém ProductAds umožňuje značkám posouvat své produkty na přední pozice ve výpisu. Produkty se budou zobrazovat na 2., 7. a 12. pozici v kategoriích, dále na 1. pozici ve výsledcích vyhledávání a také na 2., 3., 4. pozici vpravo od výsledků vyhledávání.
U produktů je možno upravit název produktu, doplnit popisek či vlastní parametry. Nabízí se také možnost vybrat označení HIT, TOP, NOVINKA, AKCE.
Minimální cena za proklik je 2 Kč a více informací je možno zjistit přímo na Heurece.
U nás v Sunu již tento formát testujeme, jsme zvědaví na výsledky.
Poslední dobou se nám v Google Analytics mohou objevovat prapodivné zahraniční stránky, které na nás odkazují. Prvotní radost z návštěvnosti našeho webu ze zahraničí vystřídá skepse. Odkazující stránky nejsou absolutně relevantní a aby toho nebylo málo, zkreslují nám statistiky typu návštěvnost, míra opuštění a doba trvání návštěvy, grrrrr!
Máte už dost čísel a potřebujete svým očím trochu ulevit? Tak to jste tady správně! Je to sice dnů coby na prstech dvou rukou spočítal, co českým internetem prolétla zmínka o nových Stromových mapách, prakticky se však v přehledech Google Analytics objevily teprve dnes.
Stromové mapy jsou vizuální novinkou Google Analytics, najdete je v záložce Akvizice > AdWords > Stromové mapy. Nutno podotknout, že je potřeba mít propojený účet Adwords s účtem Analytics.
K čemu nám může být daná funkcionalita prospěšná? Podíváme-li se na obrázek, tak jak je vidno, můžeme pracovat s 2 metrikami. Primární metrika nám segmentuje čtverce a sekundární metrika funguje jako heatmapa, tedy čím lepší hodnota, tím silnější zelená barva, čím horší hodnota, tím silnější červená barva.
Mým úkolem z pohledu PPC specialisty by bylo snížit míru opuštění z kampaní referral, což se dá dole pod obrázek rozkliknout a zobrazit tak konkrétnější heatmapu.
Jak se vám tato nová metrika líbí?
Začátkem února nám přibyla v Google Analytics nová funkce s názvem Skupinová analýza, kterou najdeme v sekci Cílové publikum. Jedná se o tvorbu zpětných vazeb, skupinové sezení nebo je to jiná metrika? Pojďme se jí podívat na zoubek a zhodnotit její přínosy.