lukas.jirat (at) sunmarketing.cz
Čtyři z našich řad měli tu čest jít ve čtvrtek 7. 6. do kina na Andělu. Na programu bylo 7 přednášek od seznamáků. A pak nám venku dali pivo, víno, vodu, pochutiny, nové a staré známosti. Na malý pátek pěkně strávené odpoledne.
Určitě víte, na co byste neměli zapomenout, než spustíte placenou kampaň? Radši se ujistěte v tomto článku. Neuvěříte, na co všechno dokáží někteří zapomenout!
Před půl rokem jsem psal článek o atribucích a jak je důležité je začít vnímat trochu jinak, z větší perspektivy. Zapomenout na Last Click. Začít používat nové modely. A že to bude velmi důležité. Jak se na to díváme nyní, po půl roce testů a pozorování?
Máme pro vás výběr z důležitých novinek či změn z kuchyně Googlu a Seznamu za právě končící rok. Smart Display Campaigns, možnosti atribučního modelování, autobidding, ETA, cílení na diváky Stream.cz... Pojďte s námi bilancovat.
Minulý pátek 20. 10. 2017 se v Konferenčním centru City na Pankráci konala v pořadí první konference PPC restart. Akci jsme pořádali společně s Medio Interactive s cílem neudělat „další konferenci v řadě“, kde se mluví pořád o tom samém. Nečekejte tedy „další report v řadě“. Žádný seznam přednášek. Takových jsou přece kvanta.
Rok se s rokem sešel a máme tu další tipy na ovládnutí Google Analytics. Tedy rok se s rokem a půl sešel, ale na to se historie ptát nebude. Dnes se zaměříme na dalších pár tipů ohledně vyloučení platebních bran, jak vlastně ideálně označit kampaně na Skliku, nebo jak změřit vyhledávání na vlastním webu.
Atribuce je proces, který přiřazuje zásluhy jednotlivým bodům či zdrojům na cestě k finálnímu cíli, nebo tedy konverzi. Obecně bere v úvahu všechny digitální kanály jako search kampaně, display, e-mailing, sociální media, odkazy, a podobně. Jak se s tím ale porvat v našich kampaních v Google AdWords?
Na letošním Performance & Branding Summitu jsme opět nechyběli, nepřekvapivě, a přinášíme vám to nejdůležitější ještě pěkně za tepla. Z tepla za tepla. Tedy: Z vedra za tepla. Vlastně: Z brutálního největšího vedra in the history of vedro za tepla.
V Evropské centrále Googlu v Dublinu se minulý týden konala akce s názvem EMEA Performance Summit. No a my jsme si v Sunu řekli, že tam tedy také někoho pošlem (když už přišla ta pozvánka). Ten vybraný jsem byl já (viz níže pod článkem). Velice poctěn a s pokorou jsem se v pondělí odpoledne přesunul z kanclu do Irska.
Nejsem si jist, jestli moje ovocná bunda byla úplně vhodně vybrána do hotelu, který nám Google zajistil. Pán v cylindru mě už dlouho do ubytování neuváděl a troufám si říct, že pokoje vypadaly přeci jen o něco málo lépe, než ty, které čekaly na kolegy v Ostravě na Marketing Festivalu.
Ale k věci. Akce to byla podařená. Organizace, prostory, catering, přednášky první den i roundtably den druhý, všechno bylo na jedničku. První den, tedy přednáškový, se točil primárně kolem mobilů, RLSA, similar audiences, customer match, cross device a také ukázka nového looku Adwords, který dorazí na začátku příštího roku (snad). Po tomto bloku jsme se s naším Google člověkem, Adamem Nosálkem, šli mrknout i do prostorů, které byly pro ostatní smrtelníky uzavřené (skluzavky tam nemají, ale kulečník ano).
Večerní afterparty v klubu Sophie´s s nejlepším zpěvákem ever byla také velmi záživná. Mimochodem, kdo ho pozná a identifikuje, má u mě panáka irské whiskey.
Druhý den proběhly již zmiňované roundtably, tedy diskuze s projektovými manažery Googlu o službách, produktech a budoucnosti. I nějaké zajímavé novinky byly řečeny, bohužel jsou tajné, takže pardon.
A to je vše, tak jen víc takových akcí, příští lokalitu bych viděl například Googleplex.
Vypustili jsme pár dotazů k certifikovaným trenérům Googlu u nás, i u našich východných susedov. Nic záludného, poněvadž v tom případě by určitě nikdo na nic neodpověděl. Takže - Michal Stín, Peter Jakuš, Věrka Koukalová, Karel Pařízek, Petra Větrovská, Honza Tichý, André Heller, Ondra Sláma a naše domácí Verča Brindzová - podium je vaše..
7. 6. 2016 jsme se vydali navštívit konferenci Adformu k příležitosti jejich 5leté existence v ČR. Jednalo se především o souhrn všeho, co se za tuto dobu událo, a jak by mohla vypadat budoucnost v programatickém nakupování online reklamy.
Jak vypadal první ročník E-shop Summitu z pohledu řadového vojína ze Sunu? Kdo všechno na akci vystoupil? Co důležitého bylo na přednáškách řečeno? Našli jsme saunu? Jaké to bude v roce 2020? A jak je to tedy s tím Seznamem?
Víte, jak je to vlastně s cookie lištou? Co referral spam? Že existuje parametr utm_id a je více než použitelný? Co a nač jsou kohorty? Že Google vydal rozšíření pro Google Analytics? Pokusil jsem se vytáhnout pár věcí, které se týkají Google Analytics a budu doufat, že si z toho každý najde alespoň jednu novotu.
Díky nim můžeme nyní jednoduše testovat změny v nastavení, změřit výsledky, a pokud budou pro nás pozitivní, tak je rovnou také aplikovat do kampaní.
Vezměme si, že chceme zkusit navýšit bid na mobily nebo zkusit jinou bid strategy pro kampaň, ale nejdříve bychom chtěli otestovat, jak se změny budou chovat.
Díky Drafts & Experiments můžeme vytvořit koncept neboli kopii existující kampaně, nastavit změny, které chceme otestovat, a poté z konceptu kampaně vytvoříme experiment, kde nastavíme, jakým podílem se bude dělit rozpočet mezi existující kampaň a experimentální kampaň. Nastavíme si období, po jaké chceme mít experiment spuštěný, a můžeme spouštět.
Pozor - funkce je zatím dostupná pouze pro "search" kampaně.
Další přínosná novinka, která nám ulehčí rozhodování, co spustit, co ne a jak naše kampaně opět o něco vylepšit.