První pomoc pro PPC, sociální média, SEO a marketing na internetu od Sun Marketing

Profile

Tonda Růžička

antonin.ruzicka (at) sunmarketing.cz

Články

Infografika: Výherci facebookových soutěží v České republice

Rubrika: Sociální média

Kdo vyhrává v soutěžích na Facebooku? Jak často se tito hráči stávají vítězi? Odkud se o soutěžích dozvídají? Tyhle otázky nám nedaly spát. Pro odpovědi jsme se vydali přímo do jámy lvové - mezi výherce.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

11. září 2012

Kampaň na Facebooku pro GS Eladen

Rubrika: Případovky

Od klienta Green-Swan Pharmaceuticals CR, a.s. jsme dostali za úkoly zpropagovat GS Eladen - doplněk stravy na který řeší podstatu problémů s kvalitou a vzhledem vlasů a nehtů. Jaký koncept jsme zvolili, se můžete podívat v prezentaci níže.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

26. července 2012

Co byste měli vědět, pokud připravujete soutěž na Faceboku

Rubrika: Sociální média

V soutěžích na Facebooku téměř vždy vyhrávají profesionální hráči. Je to pravda? Někdo tuší, někdo ví, já jsem se to pokusil (objektivně) potvrdit.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

31. července 2012

Jak kontaktovat Facebook

Rubrika: Sociální média

Určitě už se vám stalo, že jste potřebovali něco vyřešit s Facebookem. Pokud jste to zažili např. před rokem nebo dvěma, určitě víte, že sehnat konkrétní kontakt bylo dost obtížné, až nemožné. Dnes už tomu tak naštěstí není.

  • Celkový průměr hodnocení: 2.95 z 5
  • 2.95
  • 2.95
  • 2.95
  • 2.95
  • 2.95

15. srpna 2012

Měli byste pravidla Facebooku poslat k vodě?

Rubrika: Sociální média

Dodržovat pravidla a spustit kampaň, která bude průměrná, nebo je poslat k vodě a spustit kampaň geniální? Toť otázka, kterou si pokusíme zodpovědět.

  • Celkový průměr hodnocení: 3.67 z 5
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67

21. června 2012

Jak studenti PEF ČZU navrhovali kampaně na Facebook

Rubrika: Sociální média

Vzpomínáte na svá vysokoškolská léta jako na dobu, kdy jste museli přetrpět mikro a makroekonomii, matematiku, statistiku a marketing se točil kolem suché teorie, o kterou jste v praxi ani nezavadili? Studenti Provozně ekonomické fakulty České zemědělské univerzity v Praze budou mít minimálně z jednoho předmětu vzpomínky pozitivnější.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.6 z 5
  • 4.6
  • 4.6
  • 4.6
  • 4.6
  • 4.6

14. května 2012

Timeline pro Facebook stránky - interakce a obsah nade vše?

Rubrika: Sociální média

Jak jste si jistě všimli, Facebook předevčírem (29. 2. 2012) odhalil nový layout stávajících Facebook stránek. Některé novinky jsou super, jiné zbytečně omezující. Co vše se změnilo a jak toho můžete využít, vám teď stručně popíšu.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

2. března 2012

Zahájili jsme další semestr marketingového řízení na ČZU v Praze

Rubrika: Bleskovky

Už druhým rokem pomáháme s vedením předmětu Marketingové řízení na Provozně ekonomické fakultě při ČZU v Praze.

Stejně jako loni na projektu spolupracujeme s panem Ing. Čerkasovem, Za Sun se projektu opět ujal Tonda Růžička.

Zadání pro studenty je obdobné. Na základě přednášky, která proběhla minulý čtvrtek (23. 2. 2012), a konzultací, které teprve proběhnou, mají studenti za úkol navrhnout kampaň na sociální sítě (zejména Facebook) pro skutečné klienty z automobilového průmyslu, kosmetiky, kultury, sportu a dalších zajímavých oborů při dodržení orientačního rozpočtu 500 000 Kč na 12 měsíců.

V rámci strategie, kterou budou studenti zpracovávat, budou mimo jiné analyzovat konkurenci klienta a navrhovat komunikační kalendář, který bude v některých měsících obsahovat i konkrétní příspěvky. Kromě toho mají klientovi pomoci se začleněním sociálních sítí do ostatních komunikačních kanálů.

Protože v rámci dvou přednášek není možné na studenty přenést o social media marketingu vše, získali jako pomoc osnovu výsledného dokumentu. Zároveň viděli i zajímavé nápady z oboru, na některé z nich se teď můžete sami podívat.

Flair fashion tag

Mini Getaway Stockholm

Coca Cola Like Machine

Na konci semestru proběhne vyhlášení nejlepších týmů ve Studijním a informačním centru ČZU. Studenti se setkají s klienty, ti jejich práci zhodnotí a vybrané práce poté budou v kooperaci se studenty realizovány.

Už teď se těšíme na výsledky!

29. února 2012

9 cover fotek, které mě zaujaly

Rubrika: Sociální média

Timeline na Facebooku dostaly stránky před více než čtrnácti dny. Pokud jste zvolili úvodní fotku "jen aby tam nějaká byla", mrkněte na následujících devět. Možná vás inspirují k předělání vaší firemní stránky nebo osobního profilu.

  • Celkový průměr hodnocení: 3.67 z 5
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67

17. dubna 2012

Facebook bude zobrazovat reklamu v mobilní aplikaci

Rubrika: Bleskovky

Podle Mashable začnout uživatelé mobilní aplikace Facebooku (Android, iPad, iPhone) vídat ve svém news feedu sponsored stories. Facebook se tak snaží navýšit svou hodnotu před IPO.

7. února 2012

Poznámky z New Media Inspiration 2012 - #nmi12

Rubrika: Bleskovky

Moje poznámky z New Media Inspiration 2012. Některé vám mohou připadat začátečnické, ale píšu je znova, protože si myslím, že pro mnoho lidí mohou být stále přínosem.

O mesmerismu sociálního marketingu - Patrick Zandl

Užití sociálních sítí pro SEO - Pavel Ungr

Důvěra v online sociálních sítích - Veronika Trachtová

Sociální média ve zdravotnictví - Tomáš Průša

Využití sociálních sítí v žurnalistice - Michal Ischia

Problematika sestavování rankingu - Dušan Janovský

Role a využití social media pro PR oddělení firem a institucí - Eduard Piňos

Facebook není nástrojem přímého prodeje - Olga Biernatová

Obchod s hloupostí na Facebooku - Ondřej Jireš

Paralelní monitoring pro více zemí - Václav Novák

Názor netřeba napsat, stačí kliknout - Martin Petrášek

Jak měříme efektivitu výkonnosti kampaně na Facebook - Eliška Hutníková

21. ledna 2012

Proč a jak nasadit e-commerce v Google Analytics

Rubrika: Webová analytika

Provozujete-li e-shop, je e-commerce tou částí Google Analytics, která by vás měla nejvíc zajímat. Abyste mi věřili, vysvětlím vám proč a naučím vás je používat. Pojďme na to!

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

7. února 2012

Vlastnosti úspěšných soutěží na Facebooku

Rubrika: Sociální média

Chtěl jsem napsat článek zaměřený na ty vlastnosti soutěží na Facebooku, které prokazatelně vedly k jejich úspěšnosti. Nedostatek případových studií, ze kterých by se dalo vycházet, mi sice plán lehce narušil, ale považuju tohle téma za tak zajímavé, že ho nemůžu nechat ležet ladem. Přináším vám proto svůj osobní pohled na facebookové soutěže a souhrn toho, co by v nich nemělo chybět.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.75 z 5
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75

9. ledna 2012

Reklama v kanálu novinek aneb Facebook "naděluje"

Rubrika: Bleskovky

Není to dávno, co Facebook začal testovat Sponsored stories v Tickeru.

Stejně tak se asi dalo čekat, že jednou přijde reklama i na samotnou homepage Facebooku - kanál novinek. Včera se objevila zpráva, kde Facebook potvrzuje Sponsored stories v kanálu novinek na příští rok. Viz Mashable.

Myslíte, že tenhle krok bude mít stejně hladký průběh jako promoted tweets v nové timeline Twitteru? Já ne :)

21. prosince 2011

9 zahraničních blogů o webové analytice

Rubrika: Webová analytika

Ať už s webovou analytikou začínáte, nebo se v ní dobře orientujete, určitě hledáte návody, skripty či nástroje, které vám usnadní práci nebo poskytnou jiný pohled na věc. To vše, včetně aktualit, můžete sledovat na níže uvedených blozích. Přidejte si je do svých RSS zdrojů a máte jistotu, že vám nic podstatného neunikne.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

6. prosince 2011

Správa Facebook stránky Ekologická likvidace odpadů

Rubrika: Případovky

Klient ALFA SCRAP nás pověřil vytvořením a správou Facebook stránky, aby ho dostala do povědomí a dodala mu punc odbornosti. Cíle správy i výsledky můžete zhlédnout níže v case study.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

23. listopadu 2011

Facebookové Sponsored Stories jsou už i v Tickeru

Rubrika: Bleskovky

Na AllFacebook.com včera vyšla zpráva o tom, že v Tickeru se zobrazují Sponsored Stories.

image

Takto se Sponsored Stories v Tickeru zobrazují. Zdroj: AllFacebook.com

Co myslíte, kdy přijde reklama i do samotného newsfeedu?

22. listopadu 2011

Stalo se v online marketingu (46. týden)

Rubrika: Bleskovky

Když připadne státní svátek na čtvrtek, málokdo odolá pokušení a nevezme si volno i další den. Většina z nás si sice také prodloužila víkend, ale to neznamená, že jsme zaháleli. Pojďte se teď s námi podívat na to nejdůležitější, co minulý týden v onlinu přinesl.

image

Nový vzhled YouTube. Obrázek je převzatý z článku na Thenextweb.com

21. listopadu 2011

Stalo se v online marketingu (45. týden)

Rubrika: Bleskovky

45. týden je za námi. Facebook během něj stihl zavést nová tlačítka, Google propojil AdWords s Google+ stránkami, Adobe zrušilo vývoj Flashe pro mobilní telefony...Stalo se toho víc než dost, pojďme se tedy na uplynulý týden ve světě online marketingu podívat podrobněji.

image

U The Guardian si stačí přečíst článek a automaticky informujete přátele. Ještě že píšou o tom, o čem píšou.

14. listopadu 2011

Google+ uvádí firemní stránky

Rubrika: Bleskovky

Od včerejšího (7. 11. 2011) večera je možné zakládat firemní Google+ pages. Učinit tak můžete na plus.google.com/pages/create.

Současně s firemními profily uvedl Google i tzv. Direct connect, což je funkcionalita, která vás po zadání "+Název stránky" do Googlu automaticky přesměruje na danou stránku na Google+ a přidá vám ji do kruhů. Více informací naleznete na oficiálním Google blogu.

8. listopadu 2011

Facebook Ads přidává možnosti cílení

Rubrika: Bleskovky

Facebook rozšířil možnosti cílení své PPC reklamy. Nově je možné vybrat cílovou skupinu výběrem z kategorie.

image

Jednotlivé kategorie doporučuju prozkoumat.

Změny nastaly i u Sponsored stories, kde je nyní možné vybrat i konkrétní status k propagaci.

image

Zajímavostí je poslední možnost, kde můžete vybrat i starší status zadáním jeho ID

7. listopadu 2011

Stalo se v online marketingu... (44. týden)

Rubrika: Bleskovky

Další týden je za námi. Pojďme se podívat, co se během něj událo v online světě.

4. listopadu 2011

Stalo se v online marketingu... (43. týden)

Rubrika: Bleskovky

Minulý týden jsme vám slíbili pravidelný přísun toho nejdůležitějšího, co se ve světe online marketingu za uplynulý týden stalo. Sice je teprve čtvrtek, ale protože nejsme žádní flákači, co by se v pondělí vymluvili na páteční svátek, přinášíme vám ho už dnes.

27. října 2011

Stalo se v online marketingu... (42. týden)

Rubrika: Bleskovky

Odpalte rachejtle a pějte oslavné ódy, začínáme nový seriál! Ode dneška vás každý pátek seznámíme s tím nejdůležitějším, co se v uplynulém týdnu událo v online marketingu. Dost bylo řečí, pojďme rovnou na věc!

To by bylo pro tento týden vše, další vydání čekejte příští pátek. Vzhledem k tomu, že jde o náš první počin tohoto typu, budeme rádi za zpětnou vazbu a případné tipy na vylepšení. Diskuze je vám otevřena!

21. října 2011

Report chování uživatelů na webu v roce 2011

Rubrika: Bleskovky

Data pro studii Googlu pocházejí ze webů, které se anonymně přihlásily k účasti.

Konkrétní čísla stojí za prozkoumání. Například počet zhlédnutých stránek na návštěvu klesá a stejně tak i bounce rate nebo průměrná doba na webu. Podíl zařízení s OS Macintosh pomalu roste, zatímco Windows ubývá. Více informací naleznete v infografice níže.

image

Zdroj: http://blog.kissmetrics.com/2011-web-analytics-review/

19. října 2011

Google oznámil poměrně zásadní změnu pro SEO

Rubrika: Bleskovky

Google včera (18. 10. 2011) ohlásil poměrně důležitou změnu týkající se SEO a webové analytiky obecně.

Podle ohlášené zprávy nebudou do Google Analytics přenášena klíčová slova v případě, že uživatel přišel z vyhledávače Google a byl přihlášený do Google účtu. Namísto klíčového slova pak uvidíte frázi “(not provided)”.

Že by benefit pro uživatele Google Analytics Premium?

19. října 2011

15 zahraničních online zdrojů pro social media marketing

Rubrika: Sociální média

Ať už se social media marketingu věnujete profesně, nebo vás jen baví a chcete být v obraze, bude se vám hodit seznam zdrojů informací, které stojí za pozornost. Obsahuje RSS kanály populárních webů, účty na Twitteru a stránky na Facebooku.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

25. října 2011

Jak začít se sledováním online kampaní

Rubrika: Webová analytika

Pokud jste někdy rozesílali newsletter, spravovali PPC kampaň nebo psali na sociální sítě, mělo by vás zajímat, jaký efekt tyto aktivity měly. A právě o tom, jak tento efekt změřit, si můžete přečíst dále v článku.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.5 z 5
  • 4.5
  • 4.5
  • 4.5
  • 4.5
  • 4.5

13. října 2011

Poznámky ze Social Marketers Summit 2011

Rubrika: Bleskovky

Social Marketing na Slovensku - Michal Pastier

Social Marketing v Česku - Pavel Hacker

Moc lidem - Igor Beuker

Všichni jsme nosiči - Ed Robinson

5 příběhů, které fungovaly a dalších 5, které ne - Neil Vidyarthi a Lauren Dugan

Fungovalo:

Nefungovalo:

Jednalo se v podstatě o rozvinutí předchozí rady "Act like a human".

Když se veřejné stává sociálním - Giani Catalfamo

Jak nezničit sociálno marketingem - Tom Ollerton

Čím je Facebook jiný? - Tiago Luz

Pochopte nový Facebook - Miloš Endrle

Jak zajistit, aby aplikace byla úspěšná:

Diváci a byznys - Milena Djuricic

Shrnutí

Social Summit nebyl špatný. Prezentace byly většinou přínosné a pokud ne, tak aspoň pobavily.

Mimo samotné prezentace bych pochválil tématiku s boxerskými dresy, výběr hudby a dobrou organizaci. Naopak oproti loňskému ročníku, kde Ambiente nasadilo s obědem vysokou laťku, letošní bufet s cca 5 stoly zklamal.

Tak to by bylo vše. Bylo to fajn a teď hurá do Harley's na afterparty :)

4. října 2011

Facebook mění newsfeed - Jaké jsou hlavní změny?

Rubrika: Bleskovky

Facebook nedávno uvedl subscribe button, vylepšil friends listy a nyní upravil newsfeed.

Hlavní změny

image

Facebook se stále učí, takže v levém horním rohu můžete příspěvek označit jako Top Story.

image

Odhlášení z odběru statusů

image

Ticker je plovoucí a zobrazuje se tedy nezávisle na tom, jak daleko jste odscrollovali.

V oficiálním videu jsou také stručně představeny upravené seznamy přátel:

21. září 2011