daniel.tyrpekl (at) sunmarketing.cz
Zobrazování obsahových reklam v mobilních aplikacích. To pro spoustu PPC specialistů byla a stále je noční můra. Špatné zkušenosti, promrhané rozpočty a žádné konverze. Pro většinu specialistů bylo dlouhá léta osvědčenou praxí přidání vylučujícího umístění adsenseformobileapps.com.
S příchodem automatických strategií od Googlu ale neustále slyšíme, že bychom měli kampaně zjednodušovat, cílení nevylučovat, a to včetně mobilních aplikací, a v návaznosti na to Google v létě 2018 oznámil, že možnost vyloučení aplikací pomocí zmiňovaného odkazu se zruší.
Ne vždy ale automatické strategie použít můžeme, typicky u menších klientů s nízkými rozpočty a malým počtem konverzí. A pokud bychom po otestování zjistili, že umístění v aplikacích opravdu nic nepřináší, opět bychom je rádi vyloučili. Naštěstí tedy Google ponechal možnost, jak zobrazování v aplikacích předejít. Po otevření záložky Cílení na zařízení v nastavení kampaně stačilo odškrtnout možnosti zmiňující právě mobilní aplikace.
Na podzim ale bohužel i tato možnost z rozhraní zmizela, zůstaly pouze počítače, telefony a tablety. Google v nápovědě začal uvádět, že mobilní aplikace jsou nyní součástí Mobilních telefonů. Jejich vyloučením bychom se ale samozřejmě připravili o celou návštěvnost z telefonů. Začali jsme tedy pátrat, jestli je ještě nějaká jiná možnost, jak aplikace opět vyloučit. A přišli jsme na jednoduchý a rychlý způsob.
V AdWords Editoru si označte obsahové kampaně, u kterých chcete aplikace vyloučit. U nich přejděte na záložku Klíčová slova a cílení a na Kategorie mobilních aplikací, Vylučující. Tam na úrovni kampaně zvolte možnost All Apps, čímž vylučujete všechny kategorie mobilních aplikací, tím pádem tedy všechny aplikace. Tato možnost je dostupná i v rozhraní, tam bohužel není možnost vybrat všechny kategorie najednou, museli byste tak vybrat všech 144 kategorií po jedné ručně.
Tento způsob v Tastu úspěšně testujeme a v umístěních se nám od té doby ani jedna aplikace neobjevila.
Pro ty, kteří s Excelem umí pracovat na pokročilé úrovni, může být skvělým pomocníkem. A to i při přípravě PPC kampaní, kdy z něj lze data naimportovat rovnou do AdWords Editoru, nebo třeba při práci s UTM parametry kvůli Facebooku. Tyhle věci jdou ovšem usnadnit i lidem, kteří si s Excelem nerozumí skoro vůbec. V článku proto najdete čtyři šablony, které mohou využít jak naprostí začátečníci či nepřátelé Excelu, tak ti, kterým v něm nedělá práce žádný problém.
Pokud se zabýváte PPC reklamou, určitě jste si v posledních měsících všimli, že vás AdWords nabádá k vyzkoušení nového a rychlejšího rozhraní. A pravděpodobně vás tam i sám přesměroval. Vrátili jste se po pěti minutách hledání a nadávek k tomu starému? Pojďte se podívat na důvody, proč byste mu měli dát ještě jednu šanci.