michal.krhut (at) sunmarketing.cz
Určitě jste si už všimli, že Seznam vypustil do světa retargeting. Já vám v mém dnešním článku prakticky ukážu, jak retargeting v Skliku správně nastavit. Je to jednoduché, pojďme na to!
Kdo dělá v reklamě ví, že Vánoce jsou nejnáročnější období z celého roku. Inzerovat chce i ten, kdo normálně neinzeruje, a požadavky se hrnou ze všech stran. Proto jsem se rozhodl v tomhle článku věnovat tomu, jak se v sezóně nesložit a úspěšně Vánoce přežít.
Ano, je to tak. Už žádné hromadění remarketingových publik.
Ve spoustě účtů jste měli velké množství neaktuálních remarketingových publik.
Odstranit ani skrýt jste je nemohli.
Tak nezbývalo, než je pořádně popisovat a pamatovat si, k čemu jaké sloužilo. Nedej bože, když jsme si mezi sebou klienty vyměnili a museli se v tom pak zorientovat.
Myslím, že tohle tlačítko využijeme všichni. A moc rádi :).
Tomuhle rozhodně dávám palec nahoru.
Google nelení a pravidelně nás zásobuje novinkami. Jedna z nejnovějších se týká Google nákupů.
Google nákupy už určitě každý známe, stačí se zaregistrovat do Google Merchant Center, vyplnit poměrně jednoduchý XML feed, založit kampaň v AdWords a je to.
Novinka se týká doslova "lokální dostupnosti zboží", poblíž hledajícího. V praxi to znamená, že pokud hledám nějaké zboží a poblíž je obchod, který inzeruje v Google nákupech a poskytuje adresu o své kamenné prodejně, já na svém chytrém telefonu nebo počítači uvidím, že pár bloků dál se mohu na zboží zajít podívat.
Inu, další parádní vychytávka. A jestli ještě v Google Merchant Center zaregistrovaní nejste - třeba proto že nemáte pořádný e-shop, jenom kamennou prodejnu - tohle pro Vás může být dobrý důvod k registraci! :)
RTB už máme nějakou dobu „na stole“. Měli jsme tak příležitost se s ním seznámit, inzerovat v něm a udělat si na něj názor. Teď se bude k RTB přidávat několik velkých českých publisherů a toto téma se na nějaký čas stává opět aktuálním. Poptal jsem se několika kolegů, co si o RTB myslí a co si od něj slibují do budoucna. Jak to dopadlo?
Již potřetí se Sun Marketing zúčastnil Google Search & Display Summitu. Letos pod zvučným názvem Google Performance & Branding Summit 2013. Tentokrát jsme tu čest měli já a moje kolegyně Veronika Brindzová. Pojďme se podívat, co se tam dělo.
Věřím, že každý už jsme o RTB slyšeli - jde o žhavou novinku, která umožní bannerové reklamě komunikovat přesně tam, kde je to potřeba. Někteří zlí jazykové dokonce tvrdí, že „PPC je zhovadilost“ a že poté, co se na displayovém trhu objevilo RTB, nemá smysl investovat do čehokoliv jiného. Jak se na to dívá PPC specialista, se dozvíte na následujících řádcích.
Možná si říkáte, proč být na Google+, když jsou všichni na Facebooku. Na Google+ navíc lidé často pohlížejí jako na sociální síť ajťáků a geeků. Jeho využití pro váš byznys však má smysl. Pojďme se podívat, jak Google+ podpoří vaše PPC kampaně a SEO.
Dnes ráno nás čekalo v práci překvapení, když jsme otevřeli Google Analytics a zjistili jsme, že je jeho webové rozhraní přepracované. Už v něm nenajdete tři nabídky přehledů jako dřív.
Všechno se, lidově řečeno, smrsklo do levého navigačního menu a působí to vcelku přehledně a vkusně. Nyní najdete přehledy v reálném čase bok po boku se zdroji návštěvnosti, obsahem webu a ostatními přehledy.
Příjemná novinka je také přehled nedávno navštívených profilů, takže když se potřebujete někam vrátit a něco zkontrolovat, nyní se dostanete, kam potřebujete mnohem rychleji.
Ocenili jsme, že je to jedna z těch příjemných změn, které nezpůsobují zbytečné zmatky v orientaci. Tohle se Googlu povedlo.
Občas nás někdo požádá, aby byl vždy vidět na prvních pozicích ve vyhledávání. To samozřejmě umíme. Pokud klient komunikuje službu či produkt v sezoně, je to pochopitelné a my rádi vyjdeme vstříc. Co se ale stane, když víme, že se mu to nevyplatí? Nebo když nezískáme pro splnění jeho přání dostatečné prostředky? Pojďme se na to podívat.
Že se v Google neflákají už dávno víme, snad každý týden si všímáme nějakých dílčích změn v reklamním rozhraní. Někdy to jsou drobné změny, jako úprava nabídky date-range či změny v kontextovém cílení...
Teď se ale tým Google vytáhl a informoval nás o celém balíku změn, které chystá vypustit během pár týdnů do světa. Pojďme se na pár z nich v rychlosti podívat.
Přímo v reklamním rozhraní budeme moci hromadně po tisících nahrazovat text v klíčových slovech, nebo cílových URL, nastavovat nové nabídky, včetně úprav CPC pro první stránku nebo horní části stránky, měnit typy shody nebo manipulovat se štítky.
U reklam budeme moct vyhledávat, přidávat a nahrazovat text a měnit velikost písmen.
Před potvrzením změn bude možné si ještě všechny změny prohlédnout, a po potvrzení budou probíhat na pozadí stránky, nebude nás to zdržovat od další práce. Tak se zdá, že se už tak často nebudeme muset kvůli každé úpravě pár tisíců slov obtěžovat s přepínáním do AdWords Editoru.
Zní to hezky. Už se těšíme, až si to budeme moci ověřit v praxi!
Zdroj: Oficiální Blog Google ČR
Seznam dnes na svém blogu zveřejnil informaci, že v jejich reklamní síti lze inzerovat i prodej tvrdého alkoholu. Dodnes jsme mohli inzerovat pouze pivo, víno a medovinu.
Samozřejmě se k tomu váže hned několik zásad pro inzerenty, například nesmíme v reklamních textech cílit na nezletilé, nebo nabádat kupující aby pili jako duhy...
Pokud však dodržíte těch pár zásad, které Sklik zmiňuje a pokud cílíte na stránku, kde je zmínka o zákazu prodeje osobám mladších 18 let, můžete vesele inzerovat.
Před blížícím se silvestrem to přijde vhod :)
Zdroj: Sklik blog
Už se vám někdy stalo, že jste koukali do reklamního rozhraní a přemýšleli, jak oživit dlouho běžící kampaň? A i kdyby do vás dloubali kolegové vidličkou, prostě vás nic nenapadalo? To se může stát každému z nás. Pojďme si říct, jak takovou slabou chvilku hravě překonat!
LinkedIn se vytáhl, už do něj můžeme sázet až půlminutové videoreklamy! Můžou být ve formátu klasické videoreklamy, tedy 300x250 pixelů. pP uplynutí 30 sekund se půjde prokliknout na landing page. Parádní vychytávka je propojení s Youtube kanálem, pokud nějaký máte. Těšíme se, až si to vyzkoušíme :)
Zdroj: blog LinkedIn Marketing Solutions
Údajně až desítky tisíc aplikací nebo mobilních stránek se chystá "atakovat" Etarget se svou novinkou. Mobilní publikum má v marketingu velikou budoucnost :)
Zdroj: Etarget.cz
28. října ukončí Google podporu AdWords Editoru ve verzích 9.5.1. a 9.7.1. Začnou vám potom dost zlobit funkce týkající se propojení s vaším účtem v Google, doporučuji na to tedy myslet :)
Zdroj: Oficiální Google Blog ČR
Od září tohoto roku můžeme vytvářet inzeráty na Linkedin v češtině! Já osobně si myslím, že si jich aspoň začnou Češi víc všímat, což je přesně něco, co potřebujeme. :)
Co myslíte vy?
Určitě už jste se setkali se syndromem vyhoření. Ať už v práci či v osobním životě. Klidně vás to může potkat i u výkonnostní kampaně. V dnešním článku si povíme, jak proti takovému pocitu vyhasnutí bojovat a zbavit se ho. Pojďme se bez dalšího otálení podívat na jeho jednotlivé fáze, jejich "příznaky" a jak se vypořádat s tou poslední.
Jestlipak víte, že Sklik na zkoušku umožnil pár klientům bannerovou PPC reklamu ve své kontextové síti?
Teď ji rozšiřuje o další a lepší funkce.
Nyní dokonce můžeme bannery nahrávat do kampaně hromadně. Nebo je libo kopírovat bannery mezi jednotlivými kampaněmi nebo sestavami? I to jde!
Sklik s touhle vychytávkou příjemně překvapil. Už se těšíme, až si to pořádně otestujeme.
Znáte to sladké tajemství, jak se v práci nenudit a bojovat účinně se stresem? Tím nemám na mysli prokrastinaci nebo něco takového. Když se naučíte správně používat svou představivost, pomůže vám vypořádat se s lecčím. Nevěříte? Tak schválně!
Sklik přichází s parádní novinkou ve svém kreditním systému - Peněžence.
O co půjde?
Kdy se tyhle změny chystají? O víkendu z 16. na 17. června.
Budeme se těšit :)
Žádný učený z nebe nespadl. Nikdy. A proto než se budete moct chlapácky poplácat po zádech (jde to těžko, ale dá se to zvládnout) a říct si, že jste v něčem fakt dobří, čeká vás spousta práce. Rád bych se s vámi podělil o své zkušenosti. Kdo ví, třeba zvažujete kariéru v oboru výkonnostních reklam a můj článek vám bude maličkou, trpasličí berličkou. Tak pojďme na to!